Кожна п’ята дитина в Україні стає жертвою кібербулінгу

Цькування в соціальних мережах, образливі повідомлення в месенджерах, поширення особистих фото та відео… Щороку кожен п’ятий підліток в Україні (21,5%) стає жертвою онлайн-знущань, а 21,1% опитаних школярів відзначають, що ображали у соціальних мережах своїх колег по навчанню. Про це свідчать результати опитування ЮНІСЕФ та Українського інституту соціальних досліджень ім. Яременка 2018 року.

В Україні 90,2% підлітків віком від 15-ти до 24-х років користуються інтернетом (дані Інтернет асоціації України). І інтернет-аудиторія в нашій країні дедалі молодшає – 50,2% дітей віком до 15-ти років вже є онлайн. Широка розповсюдженість та доступність інтернету та соціальних мереж призвели до появи нового виду насильства – кібербулінгу, який набув широкого розповсюдження серед школярів та підлітків.

Віртуальні агресори публікують інформацію, яка принижує жертву, відправляють їй повідомлення з погрозами, викладають фотографії і відео зі знущаннями. А завдяки  інтернету і соціальним мережам така інформація поширюється миттєво.

«Починаючись як жарт і забава, кібербулінг може набувати шалених масштабів переслідувань і психологічного терору, залякувати, вражати і знищувати дитину, яка не знає, до кого звернутися по допомогу в цій біді, часто страждає мовчки, втрачає віру в себе»,

зазначає Любов Найдьонова, доктор психологічних наук, експерт з питань медіапсихології і протидії кібербулінгу, яка досліджує булінг вже понад 20 років.

Причин — безліч, а жертвою може стати кожен, хто не вписався в рамки того чи іншого колективу. Більшість дітей булять за те, що вони виглядають, говорять, думають не так, як їхнє оточення.


Ознаки того, що дитина стала жертвою кібербулінгу:

  • раптова зміна поведінки та емоційного стану дитини після користування соцмережами;
  • істеричні прояви характеру (несподівані безпричинні сльози, крик);
  • погіршення здоров’я через безсоння та занепокоєння дитини;
  • необмежене користування інтернетом, надання переваги віртуальному світу;
  • різке погіршення навчального процесу в школі (дитина неохоче йде на навчання, суперечить вчителям і батькам).

Жертви кібербулінгу найчастіше бояться звертатися до дорослих за допомогою, бо остерігаються додаткового покарання — позбавлення можливості користування комп’ютером чи мобільним, оскільки це видається дорослим логічною реакцією.

За даними ЮНІСЕФ, 40% школярів, які зіткнулися зі знущаннями в колах однолітків, не розповідають про випадки цькування батькам, а 44% ніяк не протидіють булінгу через страх теж стати жертвою знущань.

Як показало опитування ЮНІСЕФ, в якому взяло участь понад 1 мільйон молодих осіб зі 160-ти країн, одним з найпотужніших засобів запобігання та протидії булінгу та кібербулінгу діти називали доброту. Саме тому головним героєм та символом соціального проєкту компанії «Епіцентр К» з протидії кібербулінгу став ДоброPhone – позитивний мобільний телефон, який закликає дружити в соціальних мережах. Місія проєкту: поширити серед школярів меседж, що інтернет може бути добрим, а соціальні мережі – це місце не для негативу, а для дружнього спілкування.

Проєкт підтримали молодіжна група Open Kids та співак Alekseev, які разом з ДоброPhone стали героями мотивуючих зошитів, які можна придбати у через мережі торговельних центрів «Епіцентр», «Нова Лінія» та в інтернет-гіпермаркеті 27.ua

Кошти, отримані з продажу серії мотивуючих зошитів, будуть спрямовані на розробку та запуск безоплатного мобільного додатка з практичними рекомендаціями з протидії кібербулінгу для дітей та батьків.


12.07.2019

Прес-служба ТОВ «Епіцентр К»